Publicat de: Ovidiu Creanga | 7 Aprilie 2011

Betty, căprioara din grădina noastră

Moșul ăsta, Moș Poveste Barbălungă e incredibil. Săptămâna trecută, într-o noapte cam pe la cântatul cocoșilor, m-am trezit cu el că stă pe capul patului meu și mă privește cu multă voie bună.
– Dragul meu m-am gândit că putem face rost încă de o poveste minunată având ca eroina pe căprioara ce vine mereu în grădina voastră. De aceia m-am prezentat la domnișoara Betty, că așa o cheamă și e domnișoară, ca să discut cu ea și să văd cum putem să o ademenim și pe ea în poveștile noatre. Noi până acum am avut deaface numai cu „românași” de ai noștri dar Betty e canadiancă și vorbește engleza. După cum știi, Dumnezeu m-a înzestrat cu putința să mă pot înțelege cu orice vorbire de pe Pământ plus „vorbirea” gândului.
– Ar fi minunat Moș Poveste Barbălungă, deoarece între noi și aciastă ființă minunată acum este o caldă prietenie, pur și simplu vine și ne mănâncă din palmă.
Într-adevă nu am apucat să vă spun de această căprioară, care are sălașul ei în padurea vecină, căci noi ne învecinăm cu o pădure seculară care a fost transformată în parc și care nu a văzut fierstrăul sau securea.
În poza alăturată o vedeți pe Betty în toată splendoarea ei, fotografiată de Luminița, fata mea. Noi locuim împreună cu Daniel băiatul Luminiței și nepotul meu, și cu Simina, fata Luminiței și nepoata mea care de doi ani este în Berlin.
Ce mi-a mai spus năstrușnicul Moș Poveste Barbălungă. Betty dorește să ne vadă și să discute, eventul să se joace cu noi, folosindu-se de darurile cu care l-a înzestrat Cel De Sus pe Moș Poveste Barbălungă.
Așa cum în poveste animalele și chiar gâzele devin ființe omenești în toată firea așa se va întâmpla și cu domișoara Betty. Moșu mi-a spus că sâmbătă noaptea va veni la mine și o va invita și pe Betty. Muream de nerabdare în așteptarea acestei neobișnuite întâmplări.
Și sâmbătă, cam pe la cântatul cocoșilor, adică miezul nopții , Moșul vine cum a promis. Este ceva nemapomenit, toate uțile sunt închise deasemeni și ferestrele și el intră nestingherit în casă, dacă e trimisul lui Dumnezeu.
– Acum o voi chema pe Betty și să vezi ce fată frumoasă este această canadiancă, să nu crezi că numai româncele sunt frumoase.
– Nu te supăra moș Poveste Barbălungă după părerea mea româncele sunt cele mai frumoase femei din lume. Am cunoscut femei de pe toate meridianele și din toate colțurile Pământului însă femei atât de atrăgătoare ca româncele nu am întîlnit.
– Hai să o vedem și pe Betty că după câte știu este și ea destul de atrăgătoare … BETTY !!
Și ca din pământ a apărut o fată tânără, cam șatenă dar deosebit de frumoasă. Deci nu numai româncele sunt frumoase m-am gândit eu. Discuția s-a purtat în limba engleză însă eu voi reda-o în limba română ca să fie înțeleasă de toată lumea.
– Iată-mă am sosit și sunt bucuroasă să discut cu voi mai ales cu vecinul meu pe care îl văd deseori prin grădină, vecinul care câteodată îmi dă să mănânc chiar din palma lui.
– Eu mă bucur că te văd în chip de tânără domnișoară și sunt impresionat de frumusețea ta. Acum imi dau seama că nu numai româncele sunt frumoase.
– Mulțumesc de apreciere. Eu am să mă folosesc de această discuție ca să și te rog ceva vecine. Șeful turmei noastre este un tip puternic destul de tânăr și foarte autoritar. Eu vreau să rămân încă o perioadă domnișoară și să nasc un ieduț mai încolo, după un an doi când voi fi mai matură. Însă el îmi face o curte foarte agresivă și eu vreau să scap cumva de el și iată cum m-am gândit. Când el mă va asedia cu curtea lui eu vreau să mă refugiez la tine și tu să mă primești în casă că în gradină poate veni și el. Ești de acord?
– Desigur Betty mi-ar face o deosebită plăcere cu toate că atunci vei avea aspectul de căprioară că nu ar fi un aranjament a lui Moș Poveste Brabălungă cun este aranjamentul de astăzi. Văd ca Moșul îm face semn că vrea să vorbească și el.
– Dragii mei eu știam de necazul lui Betty și am vrut să o ajut și ca dovadă suntem acum toți trei împreună și punem țara la cale.
– Nici nu vă închipuiți cât de mult m-ați ajutat. Când voi veni și tu mă vei primi în casă, curtezanul nu va ști unde am dispărut, el nu are să-și închipuie că eu sunt în casă și are să se sperie foarte tare. Și câteva spaime de acestea s-ar putea să-l lecuiască de intențiile lui drăgostoase.
– Dragii Moșului, mă bucur că am mai făcut o faptă bună și mă tretrag la coliba mea din vârful muntelui.
Și a dispărut ca deobicei ca o nălucă. Betty m-a sărutat pe un obraz, eu i-am sărutat mâna și s-a topit și ea ca o nălucă.
Înțelegerea noastră a fost perfectă și eu am găzduit-o de mai mult pe căprioara Betty în casă la noi atâta timp cât a crezut ea ca trebuie.

Și eu am venit fuga, fuga, să vă spun și vouă povestea asta năstrușnică astăzi duminică 3 aprilie 2011 ora 6.43 după masă.

Ovidiu Creangă

Lasă un răspuns

Categorii

