Publicat de: Ovidiu Creanga | 14 Februarie 2011

CEAPA (foarte interesant si util)

>
> CEAPA
>
> In 1919 cand gripa
> a ucis 40 milioane
> de oameni, un doctor vizita fermierii pentru a-i ajuta sa
> combata gripa.
> Multi dintre fermieri si familiile lor o contractasera si
> multi chiar murisera.
>
> Doctorul a ajus la un fermier unde, spre surprinderea lui,
> toti membrii
> familiei erau sanatosi. Cand doctorul a intrebat fermierul
> ce facea el
> diferit de ceilalti, sotia lui a spus ca a pus o ceapa
> necuratata intr-un
> vas in fiecare camera a casei (si probabil pe vremea aceea
> casa avea doar
> 2 camere). Doctorul nu a crezut si a cerut una din cepe
> pentru a o analiza
> la microscop. Spre surprinderea lui a descoperit virusul
> gripei in ceapa.
> In mod evident aceasta a absorbit virusul pastrand familia
> sanatoasa.
>
> Apoi, am auzit
> aceasta povestire
> de la coafeza mea din Arizona. Acum multi ani angajatii ei
> se imbolnaveau
> de gripa si la fel multi dintre clienti. In urmatorul an ea
> a pus cepe
> in boluri peste tot in salon. Spre surprinderea ei nici un
> angajat nu s-a
> mai imbolnavit. Treaba functioneaza! (si nu, nu fac afaceri
> cu ceapa)
>
> Morala povestii
> este: cumparati
> cateva cepe si puneti-le in boluri in fiecare camera din
> casa. Daca lucrati
> la birou, puneti unu sub birou sau undeva pe un raft.
> Incercati si veti
> vedea. Noi am facut asta anul trecut si nimeni din casa nu
> s-a imbolnavit
> de gripa. Daca va ajuta pe voi si pe cei dragi sa nu va
> imbolnaviti, cu
> atat mai bine. Daca totusi faceti gripa, va fi o forma
> usoara. Oricum…
> ce aveti de pierdut? Doar cateva cepe!!!!
>
> Acum… mai exista
> si un PS la aceasta
> poveste, trimis de o prietena din Oregon care de obicei imi
> trimite contributii
> la articolele pe tema sanatatii. Ea mi-a povestit
> urmatoarea experienta
> despre ceapa:
>
> „Eu nu stiam
> despre povestea
> cu fermierul… dar stiu ca eu personal am facut pneumonie
> si am fost foarte
> bolnava. Am citit un articol care spunea sa tai o ceapa la
> ambele capete,
> sa pui unul din capete intr-o furculita si sa pui capatul
> infipt in furculita
> intr-un borcan gol… iar apoi sa pui borcanul langa patul
> pacientului
> peste noapte. Se spunea ca ceapa se innegreste peste noapte
> din cauza germenilor…
> si chiar asa s-a intamplat. Dimineata ceapa era un dezastru
> dar eu deja
> ma simteam mai bine.
>
> Altceva ce am
> citit intr-un articol
> a fost ca atat ceapa cat si usturoiul distribuite prin
> camera au salvat
> pe multi de la ciuma neagra. Ele au multe proprietati
> antibacteriale si
> antiseptice.”
>
> Si acum inca o
> nota
>
> CEPELE ABANDONATE
> DEVIN OTRAVITOARE
>
> Am folosit o ceapa
> care fusese lasata
> in frigider. Uneori nu folosesc o ceapa intreaga odata, ci
> pastrez cealalta
> jumatate pentru mai tarziu.
>
> Dupa ce am citit
> aceasta informatie
> mi-am schimbat parerea… si pe viitor voi cumpara cepe mai
> mici.
>
> Am avut
> privilegiul sa vizitez Mullins
> Food Products, divizia de fabricare a maionezei. Mullins
> este mare si este
> detinuta de 11 frati si surori din familia Mullins.
> Prietena mea Jeanne
> este CEO acolo.
>
> A venit vorba
> despre intoxicatii
> alimentare si am dorit sa le impartasesc ceea ce am aflat
> de la un chimist.
>
> Tipul care ne-a
> condus in turul
> fabricii se numea Ed si era unul dintre frati. Ed este un
> expert in chimie
> si este implica in dezvoltarea formulei sosului. El a
> dezvoltat formula
> sosului si pt McDonald’s
>
> Deci retineti ca
> Ed este un magician
> al chimiei alimentare. In timpul vizitei cineva a intrebat
> daca chiar trebuie
> sa ne facem griji cu privire la maioneza. Oamenii
> intotdeauna sunt ingrijorati
> ca maioneza se va strica. Raspunsul lui Ed va va surprinde.
> El a spus ca
> toata maioneza produsa comercial este sigura.
>
> „Nici macar
> nu trebuie pusa
> la frigider. Nu face nici un rau sa fie pusa, dar nu e
> neaparat necesar”.
> El a explicat ca pH-ul maionezei este stabilit la o valoare
> la care bacteriile
> nu pot supravietui in mediul inconjurator. El a vorbit
> despre picnicul
> esential, cu bolul de salata de cartofi pe masa si cum
> toata lumea da vina
> pe maioneza cand cuiva ii este rau.
> Ed spune ca atunci
> cand este raportata
> intoxicatia alimentara, primul lucru pe care il cerceteaza
> autoritatile
> este cand a mancat bolnavul ultima oara CEAPA si de unde au
> venit aceste
> cepe (din salata de cartofi?) Ed spune ca nu maioneza
> (atata timp cat nu
> e facuta in casa) este cea care se strica la aer. Cel mai
> probabil este
> ceapa iar daca nu ceapa, atunci CARTOFII.
>
> El a explicat ca
> ceapa este o mare
> piata de desfacere pentru bacterii, in special ceapa
> negatita. Nu ar trebui
> niciodata sa pastrezi o bucata de ceapa taiata. Nu este
> sigura nici daca
> o pui intr-o punga etansa si o bagi la frigider.
>
> Se contamineaza
> deja suficient doar
> prin faptul ca e taiata si sta la aer putina vreme, si
> poate deveni periculoasa
> pentru cine o ingereaza (asa ca, atentie sporita la ceapa
> care va este
> pusa in hotdog la meciurile de baseball!)
>
> Ed spune ca daca
> iei partea de ceapa
> lasata si o gatesti nebuneste s-ar putea sa fii in
> regula… dar daca tai
> ceapa lasata ca sa o pui in sandwich iti cauti problemele
> cu lumanarea.
> Atat ceapa cat si cartofii fierti dintr-o salata de cartofi
> vor atrage
> si favoriza inmultirea bacteriilor mult mai repede decat
> orice maioneza
> preparata comercial.
> Deci, cum suna
> asta ca noutate?
> Luati-o cum vreti. Eu (autorul) am de gand sa fiu foarte
> atent la ceapa
> de acum incolo. Din mai multe motive acord credubilitate
> unui chimist si
> unei companii care produce milioane de tone de maioneza pe
> an.
>
> De asemenea,
> CAINII NU TREBUIE SA
> MANANCE NICIODATA CEAPA. Stomacul lor nu o poate
> metaboliza.
>
> Deci, nu uitati ca
> este periculos
> sa tai o ceapa si sa o folosesti pentru gatit a doua
> zi.Devine otravitoare
> intr-o singura noapte si creeaza bacterii toxice care pot
> provoca infectii
> la stomac din cauza excesului de secretie de bila si chiar
> intoxicatii
> alimentare.

Lasă un răspuns

Categorii

