Publicat de: Ovidiu Creanga | 22 August 2010

Ce-ti poate schimba radical viata

Ce-ți poate schimba radical viața

Mă însurasem cu Dana dintr-o dragoste „la prima vedere” de 6 ani. Eram un soț fericit mă înțelegeam de minune cu Dana, o mai ajutam la bucătărie, că mie îmi place să gătesc, și când eram mai săraci îi ajutam și la curățenie.  Apoi am avut o femeie, Matilda, o unguroaică din Ardeal, complect românizată, măritată cu un român cu care și ea se înțelegea bine. Nici noi nici ea nu aveam copii, noi ne-am hotârât ca la prima sarcină a lui Dana să lăsăm copilul, până acum făcuse 2 raclaje „că eram prea săraci ca să avem un copil”. Acum eu din șef de proiect la IPROCHIM, ajusesem desigur prin „pile”, șeful departamentului „Vest Unu” în MCE (Ministerul de Comerț Exterior), o poziție foarte importantă, mai ales datorită foarte deselor delegații pe care le aveam în țările capitaliste. Mă ajuta faptul că franceza o știam binișor și engleza „o rupeam onorabil”. Nici Dana nu a stat pe loc, și ea a ajuns șef de proiect la IPROCHIM, unde fuseserăm amândoi colegi. Am uitat să spun că amândoi eram ingineri chimiști.

Dana nu era o femeie frumoasă, era o femeie foarte frumoasă, toți bărbații se uitau cu jind la ea și eu mă umflam în pene, că eu eram bărbatul ei, și ea îi respingea pe toți cu mult tact. Femeile o invidiau și unele cleveteau spunând pe la ureche că ar fi avut „un trecut glorios”. Eu știam, că Dana a fost sinceră și mi-a spus de la bun început că nu e fecioară și a avut o aventură care însă este de domeniul trecutului. Nu prea mi-a picat bine, dar nu-i poți pretinde unei fete ca la 29 de ani să fie fată mare „și să te aștepte pe tine ca tu să vii călare pe un cal alb și să-i ceri mâna”. Eu eram cu patru ani mai în vârstă decât ea, nici eu nu eram „băiat mare”, ba și mai rău, fusesem însurat și aveam și un îngerași de fetiță de 3 anișori care rămăsese la fosta mea nevastă de care divorțasem recent, deci mai plăteam și o pensie alimentară de 400 de lei pe lună cât îmi stbilise judecătoarea la procesul de divorț.   Dana știa toată poveste, o știa și pe fetiță cu care se înțelegea bine, deci asta era situația când „mi s-au aprins călcâiele” după Dana. Dana a acceptat situația și a fost de accord să ne căsătorim cât de curând.

La începutul mariajului meu cu Dana, nu prea ne ajungeam cu banii, că eu trebuia să dau lunar cei 400 de lei, penmsie alimentară pentru copil, care era atunci destul de mult că eu aveam 1000 de lei pe luna și Dana cam tot atât. Eu însă eram oarecum într-o situație umilitoare că eu ca bărbat avem un venit lunar mai mic decât nevastă-mea. Mie însă leafa mi-a crescut rapid și când am ajuns director în minister aveam 3600 de lei pe lună și pe atunci se mai dădea câte 10% față de salariu pentru fiecare limbă străină știută și eu luam 20% în plus pe lângă salariu. În fiecare duminică mă duceam și-mi aduceam fetița care se înțelegea bine cu Dana, și vara în concediu luam fetița cu noi la Mamaia sau la Vasile Roaită, fost Carmen Silva.

Nu pot să mă plâng, mariajul meu cu Dana putea fi dat ca exemplu, ea era atentă cu mine și cred că mă iubea, eu nu am jignit-o niciodată și între noi era un accord tacit, nu pomeneam nimic despre trecutul nostru. Este adevărat că pe mine câteodată mă „ronțăia” un spiriduși care-mi sufla la ureche, „cine o fi fost iubitul lui Dana și cât timp s-or fi iubit”. Dar ea nu-mi dădea nici un motiv să fiu gelos cu toate că și o gelozie retroactivă te seacă la inimă. Datorită profesiei ei făcea și ea dese delegații la uzinele pe care le proiectase, atât în țară cât și în străinătate. Odată a stat în Algeria două luni. Am mai stat odată și în Egipt o lună, îsă eu aveam o încredere oarbă în ea, ași fi băgat mâna în foc pentru ea.  Ea era foarte mulțumită că eu îi apreciam înaltele ei calități de soție iubitoare. Nici eu nu o înșelam, cu toate că atât cu fizicul cu care mă înzestrase mama cât poate și din cauza poziției mele de director într-un minister de prima mână, multe cocoane mă lăsa să înțeleg că nu le-ar displace o aventură cu mine. Ele chiar se mirau cum eu sunt ca „o stană de piatră”, pe când alții erau proverbiali și „nu iertau nimic”.

Eram îngrijorați că Dana nu mai rămâne gravidă că acum venitul nostru ne-ar fi permis să mai avem un copil al nostru, afară de fetița mea din prima căsătorie.

Dana obișnuia să se ducă singură în oraș unde de multe ori se înâlnea cu colege de birou sau cu prietene, cu care se duceau la cofetăria de la Capșa (acum București), să mănânce o prîjitură bună și să bea o cafea veritabilă și nu „nechezol”, cum se dădea la toate cofetăriile din oraș. Nu ne interesa situația politică, noi ne vedeam de ale noastre. Ea nu era membră de partid, dare eu nu am avut încotro și când m-a numit director în minister, în mod automat m-a înscris și în Partid.

Fosta mea nevastă se recăsătărise, cu un domn distins, profesor universitar, deci mi se luase o piatră de pe inimă, că oricum, mă mustra conștiința că părasisem o ființă care nu-mi pricinuise nici un rău, nu mai vorbesc de fetiță, Ruxandra, pe care o iubeam cu pasiune.

Era o primăvară frumoasă, totul de îmbia la iubit și hoinărit, dare eu trebuia să mă duc la birou, câteodată și duminica, căci aveam foarte mult de lucru, însă munca îmi plăcea și aveam și satisfacții, o leafă bună pentru standardul de pe atunci, și desele delegații în străinătate care-mi rotunjau substanțial venitul. Era într-o duminică când eu stăteam acasă și aș fi vrut să stau cu Dana, însă ea mi-a spus că le-a promis unor prietene să se înâlnească să mai bârfească și eventual să se ducă la o cafea veritabilă. Nu am avut încotro și am lăsat-o să plece, dar când ieșea pe ușe am văzut ca îi fugise un ochi la ciorapul din stângul, nu am mai avut timp să-i spun, că ea deja plecase. Mi-am făcut de lucru, că imi adusesem niște hârțoage de la minister și nici nu am abservat că trecuseră aproape cinci ore de când please Dana. S-a întors radioasă a venit să mă sărute cum făcea deobicei, dar fără să vreau mi-au fugit ochii la picioarele ei și cu uimire am constatat ca ochiul fugit de la ciorap era acum la dreptul. Un cuțit mi-a străpuns inima, dar fără să mă trădez o întreb ce a făcut cât a fost plecată. A ciripit voioasă o poveste că se întâlnise cu două prietene pe care nu le mai vazuse de mult, și ca deobicei s-au dus la o cafea veritabilă la Capșa.

–        Tu ești convinsă că te-ai dus cu două prietene le Capșa ?

–        Da desigur, și m-am simțit excelent.

Atunci m-am gândit să o prind cu minciuna și să inventez o poveste care mi-a venit rapid în minte. Deci Dana a fost undeva unde s-a dezbrăcat la pielea goală că altfel nu și-ar fi scos și ciorapii, care apoi când s-a îmbrăcat nu a observat ochiul de la ciorap și a schimbat ciorapii între ei cum probabil făcea în mod curent involuntar. Deci Dacă Dana s-a dezbrăcat la pielea goală, de ce a făcut aceasta ? era evident că Dana mă înșală și cine știe de când.

–        Dana, de mai multă vreme eu am avut impresia că contrar comportamentului tău ași putea spune ireproșabil, tu îmi ascunzi ceva și bănuiala asta m-a făcut să sufăr enorm, fiindcă eu te iubesc în mod sincer, nu te-am înșelat niciodată și aș fi dorit ca și tu să fii la fel. Ca să-mi scot ghimpele ăsta din suflet trebuia să știu adevărul și atunci am angajat un detectiv particular care te-a urmărit pas cu pas, deci știu totul,

Dana a rămas buimăcită, schema mea s-a dovedit foarte eficientă. S-a așezat zdrobită pe un scaun, a început să plângă în hohote, și după ce s-a mai potolit a început,

–        Recunosc, am fost necinstită cu tine care te-ai purtat cum nu cred că s-a mai purtat vreodată un soț cu soția lui Și eu, cu toate că te-am iubit și te mai iubesc, te-am înșelat continuu. Am crezut atunci când tu te-ai îndrăgostit de mine și m-ai luat și de nevastă, că voi putea rupe cu trecutul meu. Doream din toată inima să uit trecutul să-l uit pe Sergiu, care a fost primul meu bărbat și sngurul bărbat din viața mea în afară de tine. Sergiu era însurat și avea doi băieți gemeni, acum au 8 ani. Când a început idila dintre noi băieții aveau doi ani. Sergiu nu a putut să divorțeze, soția lui este foarte acaparatoare și i-ar fi făcut zile fripte. Nu i-ar fi mai permis să vadă băieții și cine știe ce i-ar fi trecut prin cap. Poate din cauză că a fost primul meu bărbat cu care „trăisem” până ai apărut tu circa doi ani, se consolidase între noi o afecțiune ași putea spune erotică extrem de puternică care nu am putut să o uit nici eu nici el. Acum fiindcă știi totul, pe tine te mințeam când făceam amor împreună căci simulam că juisez odată cu tine, făceam asta ca să-ți fac ție placere și fiindcă te apreciam și chiar te iubeam. Cu Sergiu vibram exact pe aceiași lungime de undă amândoi. Deci legatura mea cu Sergiu era pur de natură erotică. Nu am mai avut nici o legătură cu nici un alt bărbat.

Dana era devastată, eu rămăsesem mut, și pe mine mă dstrusese mărturisirea ei. Deci 6 ani eu am trăit în minciună, eu am crezut că am cea mai credincioasă soție și ea mă înșela continuu. Dacă nu era poveste cu firul dus de la ciorapul din stângul poate niciodată nu ași fi știut că soția mea joacă teatru. Desigur că acum totul era clar, trebuia să divorțez cât mai urgent. Până la despărțire adică separare, nu m-am mai culcat cu ea în acelaș pat și am înaintat cererea de divorț fără însă să spun motivul real ci un motiv inofensiv „cu acordul ambelor părți”. Eu de fapt îl știam pe Sergiu, era un coleg de al nostru șef de proiect și el la IPROCHIM. Era un băiat liniștit și manierat, foarte bun profesional.

Probabil că Dana într-adevăr mă iubea, dar îl iubea arzător și pe Sergiu. Procesul de divorț a fost simplu și s-a dat sentința dintr-o singură ședință. Colegii, prietenii  și toată lumea care ne cunoștea au rămas uimiți. Noi nu ne-am certat, nu ne-am spus cuvinte urâte cum se obișnuiește în asemenea ocazii. Prima mea nevastă a jubilant și poate dacă nu era recăsătorită de dragul fetiței m-ași fi întors la ea.

Dana s-a dus la o mătușe bogată care-i lăsa casa și toată averea ei și care o iubea de când era mică. Mătușa nu avea alți urmași. Eu am rămas în apartamentul nostru, Dana nu a avut pretenție să-și ia decât lucrurile de uz personal, mătușa ei avea o casă mare boierească și Dana nu avea nevoie de nimic.

După câțiva ani am aflat că Sergiu a reușit să divorțeze, a lăsat băieții la fosta nevastă care i-a permis să-i viziteze și chiar să-i ia de câte ori dorește. Secretul era că și ea își găsise un partener, care dorea de mult să se căsătorească cu ea, lucru care s-a și întâmplat. Dana s-a măritat cu Sergiu, însă din păcate nu se înțelegea cu el nici în ruptul capului. Era pisălog și gelos la culme și-i făcea scene chiar și în public.

Eu stau și  mai reflectez, că vorba românului, „cin-s-a fript cu ciorbă suflă și-n iaurt”.

Și când te gândești că toată povestea asta lungă și întortocheată s-a întâmplat numai din cauza unui fir dus de la un ciorap al nevestei mele.

Ovidiu Creangă                02 ianuarie 2009               Toronto

Ce-ți poate schimba radical viața

Mă însurasem cu Dana dintr-o dragoste „la prima vedere” de 6 ani. Eram un soț fericit mă înțelegeam de minune cu Dana, o mai ajutam la bucătărie, că mie îmi place să gătesc, și când eram mai săraci îi ajutam și la curățenie.  Apoi am avut o femeie, Matilda, o unguroaică din Ardeal, complect românizată, măritată cu un român cu care și ea se înțelegea bine. Nici noi nici ea nu aveam copii, noi ne-am hotârât ca la prima sarcină a lui Dana să lăsăm copilul, până acum făcuse 2 raclaje „că eram prea săraci ca să avem un copil”. Acum eu din șef de proiect la IPROCHIM, ajusesem desigur prin „pile”, șeful departamentului „Vest Unu” în MCE (Ministerul de Comerț Exterior), o poziție foarte importantă, mai ales datorită foarte deselor delegații pe care le aveam în țările capitaliste. Mă ajuta faptul că franceza o știam binișor și engleza „o rupeam onorabil”. Nici Dana nu a stat pe loc, și ea a ajuns șef de proiect la IPROCHIM, unde fuseserăm amândoi colegi. Am uitat să spun că amândoi eram ingineri chimiști.

Dana nu era o femeie frumoasă, era o femeie foarte frumoasă, toți bărbații se uitau cu jind la ea și eu mă umflam în pene, că eu eram bărbatul ei, și ea îi respingea pe toți cu mult tact. Femeile o invidiau și unele cleveteau spunând pe la ureche că ar fi avut „un trecut glorios”. Eu știam, că Dana a fost sinceră și mi-a spus de la bun început că nu e fecioară și a avut o aventură care însă este de domeniul trecutului. Nu prea mi-a picat bine, dar nu-i poți pretinde unei fete ca la 29 de ani să fie fată mare „și să te aștepte pe tine ca tu să vii călare pe un cal alb și să-i ceri mâna”. Eu eram cu patru ani mai în vârstă decât ea, nici eu nu eram „băiat mare”, ba și mai rău, fusesem însurat și aveam și un îngerași de fetiță de 3 anișori care rămăsese la fosta mea nevastă de care divorțasem recent, deci mai plăteam și o pensie alimentară de 400 de lei pe lună cât îmi stbilise judecătoarea la procesul de divorț.   Dana știa toată poveste, o știa și pe fetiță cu care se înțelegea bine, deci asta era situația când „mi s-au aprins călcâiele” după Dana. Dana a acceptat situația și a fost de accord să ne căsătorim cât de curând.

La începutul mariajului meu cu Dana, nu prea ne ajungeam cu banii, că eu trebuia să dau lunar cei 400 de lei, penmsie alimentară pentru copil, care era atunci destul de mult că eu aveam 1000 de lei pe luna și Dana cam tot atât. Eu însă eram oarecum într-o situație umilitoare că eu ca bărbat avem un venit lunar mai mic decât nevastă-mea. Mie însă leafa mi-a crescut rapid și când am ajuns director în minister aveam 3600 de lei pe lună și pe atunci se mai dădea câte 10% față de salariu pentru fiecare limbă străină știută și eu luam 20% în plus pe lângă salariu. În fiecare duminică mă duceam și-mi aduceam fetița care se înțelegea bine cu Dana, și vara în concediu luam fetița cu noi la Mamaia sau la Vasile Roaită, fost Carmen Silva.

Nu pot să mă plâng, mariajul meu cu Dana putea fi dat ca exemplu, ea era atentă cu mine și cred că mă iubea, eu nu am jignit-o niciodată și între noi era un accord tacit, nu pomeneam nimic despre trecutul nostru. Este adevărat că pe mine câteodată mă „ronțăia” un spiriduși care-mi sufla la ureche, „cine o fi fost iubitul lui Dana și cât timp s-or fi iubit”. Dar ea nu-mi dădea nici un motiv să fiu gelos cu toate că și o gelozie retroactivă te seacă la inimă. Datorită profesiei ei făcea și ea dese delegații la uzinele pe care le proiectase, atât în țară cât și în străinătate. Odată a stat în Algeria două luni. Am mai stat odată și în Egipt o lună, îsă eu aveam o încredere oarbă în ea, ași fi băgat mâna în foc pentru ea.  Ea era foarte mulțumită că eu îi apreciam înaltele ei calități de soție iubitoare. Nici eu nu o înșelam, cu toate că atât cu fizicul cu care mă înzestrase mama cât poate și din cauza poziției mele de director într-un minister de prima mână, multe cocoane mă lăsa să înțeleg că nu le-ar displace o aventură cu mine. Ele chiar se mirau cum eu sunt ca „o stană de piatră”, pe când alții erau proverbiali și „nu iertau nimic”.

Eram îngrijorați că Dana nu mai rămâne gravidă că acum venitul nostru ne-ar fi permis să mai avem un copil al nostru, afară de fetița mea din prima căsătorie.

Dana obișnuia să se ducă singură în oraș unde de multe ori se înâlnea cu colege de birou sau cu prietene, cu care se duceau la cofetăria de la Capșa (acum București), să mănânce o prîjitură bună și să bea o cafea veritabilă și nu „nechezol”, cum se dădea la toate cofetăriile din oraș. Nu ne interesa situația politică, noi ne vedeam de ale noastre. Ea nu era membră de partid, dare eu nu am avut încotro și când m-a numit director în minister, în mod automat m-a înscris și în Partid.

Fosta mea nevastă se recăsătărise, cu un domn distins, profesor universitar, deci mi se luase o piatră de pe inimă, că oricum, mă mustra conștiința că părasisem o ființă care nu-mi pricinuise nici un rău, nu mai vorbesc de fetiță, Ruxandra, pe care o iubeam cu pasiune.

Era o primăvară frumoasă, totul de îmbia la iubit și hoinărit, dare eu trebuia să mă duc la birou, câteodată și duminica, căci aveam foarte mult de lucru, însă munca îmi plăcea și aveam și satisfacții, o leafă bună pentru standardul de pe atunci, și desele delegații în străinătate care-mi rotunjau substanțial venitul. Era într-o duminică când eu stăteam acasă și aș fi vrut să stau cu Dana, însă ea mi-a spus că le-a promis unor prietene să se înâlnească să mai bârfească și eventual să se ducă la o cafea veritabilă. Nu am avut încotro și am lăsat-o să plece, dar când ieșea pe ușe am văzut ca îi fugise un ochi la ciorapul din stângul, nu am mai avut timp să-i spun, că ea deja plecase. Mi-am făcut de lucru, că imi adusesem niște hârțoage de la minister și nici nu am abservat că trecuseră aproape cinci ore de când please Dana. S-a întors radioasă a venit să mă sărute cum făcea deobicei, dar fără să vreau mi-au fugit ochii la picioarele ei și cu uimire am constatat ca ochiul fugit de la ciorap era acum la dreptul. Un cuțit mi-a străpuns inima, dar fără să mă trădez o întreb ce a făcut cât a fost plecată. A ciripit voioasă o poveste că se întâlnise cu două prietene pe care nu le mai vazuse de mult, și ca deobicei s-au dus la o cafea veritabilă la Capșa.

–        Tu ești convinsă că te-ai dus cu două prietene le Capșa ?

–        Da desigur, și m-am simțit excelent.

Atunci m-am gândit să o prind cu minciuna și să inventez o poveste care mi-a venit rapid în minte. Deci Dana a fost undeva unde s-a dezbrăcat la pielea goală că altfel nu și-ar fi scos și ciorapii, care apoi când s-a îmbrăcat nu a observat ochiul de la ciorap și a schimbat ciorapii între ei cum probabil făcea în mod curent involuntar. Deci Dacă Dana s-a dezbrăcat la pielea goală, de ce a făcut aceasta ? era evident că Dana mă înșală și cine știe de când.

–        Dana, de mai multă vreme eu am avut impresia că contrar comportamentului tău ași putea spune ireproșabil, tu îmi ascunzi ceva și bănuiala asta m-a făcut să sufăr enorm, fiindcă eu te iubesc în mod sincer, nu te-am înșelat niciodată și aș fi dorit ca și tu să fii la fel. Ca să-mi scot ghimpele ăsta din suflet trebuia să știu adevărul și atunci am angajat un detectiv particular care te-a urmărit pas cu pas, deci știu totul,

Dana a rămas buimăcită, schema mea s-a dovedit foarte eficientă. S-a așezat zdrobită pe un scaun, a început să plângă în hohote, și după ce s-a mai potolit a început,

–        Recunosc, am fost necinstită cu tine care te-ai purtat cum nu cred că s-a mai purtat vreodată un soț cu soția lui Și eu, cu toate că te-am iubit și te mai iubesc, te-am înșelat continuu. Am crezut atunci când tu te-ai îndrăgostit de mine și m-ai luat și de nevastă, că voi putea rupe cu trecutul meu. Doream din toată inima să uit trecutul să-l uit pe Sergiu, care a fost primul meu bărbat și sngurul bărbat din viața mea în afară de tine. Sergiu era însurat și avea doi băieți gemeni, acum au 8 ani. Când a început idila dintre noi băieții aveau doi ani. Sergiu nu a putut să divorțeze, soția lui este foarte acaparatoare și i-ar fi făcut zile fripte. Nu i-ar fi mai permis să vadă băieții și cine știe ce i-ar fi trecut prin cap. Poate din cauză că a fost primul meu bărbat cu care „trăisem” până ai apărut tu circa doi ani, se consolidase între noi o afecțiune ași putea spune erotică extrem de puternică care nu am putut să o uit nici eu nici el. Acum fiindcă știi totul, pe tine te mințeam când făceam amor împreună căci simulam că juisez odată cu tine, făceam asta ca să-ți fac ție placere și fiindcă te apreciam și chiar te iubeam. Cu Sergiu vibram exact pe aceiași lungime de undă amândoi. Deci legatura mea cu Sergiu era pur de natură erotică. Nu am mai avut nici o legătură cu nici un alt bărbat.

Dana era devastată, eu rămăsesem mut, și pe mine mă dstrusese mărturisirea ei. Deci 6 ani eu am trăit în minciună, eu am crezut că am cea mai credincioasă soție și ea mă înșela continuu. Dacă nu era poveste cu firul dus de la ciorapul din stângul poate niciodată nu ași fi știut că soția mea joacă teatru. Desigur că acum totul era clar, trebuia să divorțez cât mai urgent. Până la despărțire adică separare, nu m-am mai culcat cu ea în acelaș pat și am înaintat cererea de divorț fără însă să spun motivul real ci un motiv inofensiv „cu acordul ambelor părți”. Eu de fapt îl știam pe Sergiu, era un coleg de al nostru șef de proiect și el la IPROCHIM. Era un băiat liniștit și manierat, foarte bun profesional.

Probabil că Dana într-adevăr mă iubea, dar îl iubea arzător și pe Sergiu. Procesul de divorț a fost simplu și s-a dat sentința dintr-o singură ședință. Colegii, prietenii  și toată lumea care ne cunoștea au rămas uimiți. Noi nu ne-am certat, nu ne-am spus cuvinte urâte cum se obișnuiește în asemenea ocazii. Prima mea nevastă a jubilant și poate dacă nu era recăsătorită de dragul fetiței m-ași fi întors la ea.

Dana s-a dus la o mătușe bogată care-i lăsa casa și toată averea ei și care o iubea de când era mică. Mătușa nu avea alți urmași. Eu am rămas în apartamentul nostru, Dana nu a avut pretenție să-și ia decât lucrurile de uz personal, mătușa ei avea o casă mare boierească și Dana nu avea nevoie de nimic.

După câțiva ani am aflat că Sergiu a reușit să divorțeze, a lăsat băieții la fosta nevastă care i-a permis să-i viziteze și chiar să-i ia de câte ori dorește. Secretul era că și ea își găsise un partener, care dorea de mult să se căsătorească cu ea, lucru care s-a și întâmplat. Dana s-a măritat cu Sergiu, însă din păcate nu se înțelegea cu el nici în ruptul capului. Era pisălog și gelos la culme și-i făcea scene chiar și în public.

Eu stau și  mai reflectez, că vorba românului, „cin-s-a fript cu ciorbă suflă și-n iaurt”.

Și când te gândești că toată povestea asta lungă și întortocheată s-a întâmplat numai din cauza unui fir dus de la un ciorap al nevestei mele.

Ovidiu Creangă                02 ianuarie 2009               Toronto

Lasă un răspuns

Categorii

