Publicat de: Ovidiu Creanga | 3 August 2010

Cum aratã puţa ta?

Dupã cum v-am mai spus, vara, mama mã lua cum ea, şi ne duceam în “Vechiul Regat”, de regulã, în comuna Gura Nişcov din judeţul Buzãu, la fratele mamii Nenea Culicã, care era notar comunal, funcţie mare, mai ales cã pe notari nu-i schimba ca pe primari când se schimba guvernul. Pe nevasta lui Nenea Culicã, o chema Polixenia, era cam grecoaicã de neam şi nenea Culicã ci-cã o luase cã ar fi avut avere. Tanti Polixenia, era guralivã, era grasã cât o batozã, era veselã si râdea din orice, şi când râdea îi sãltau cele trei rânduri de burţi pe care le cãra cu ea toatã ziulica. Tanti Polixenia l-a blagoslovit pe Nenea Culicã cu cinci copii: Lenuţa, care era cea mai mare şi ci-cã “începuse sã umble dupã bãieţi”, Silvia care era ceva mai mare decât mine, Meletina, care era cam cât mine, Ovidiu, care era cu câţiva ani  mai mic decât mine si Getu, care era cel mai mic, care umbla de-a buşilea si fãcea mereu caca pe el.

Eu mã jucam cu Silvia şi Meletina, Ovidiu era cu mult mai mic ca noi, şi era si turnãtor cã “ciripea” la mã-sa tot ce facem noi, d-aia nu-l luam cu noi la joacã, pe Getu nu-l luam cã ne strica tot cheful cãci trebuia sã-l cãrãm în braţe şi se mai şi cufurea pe noi. Lenţa, nici vorbã sã ne bage în seamã, umbla cu capu-n nori si visa “cai verzi pe pereţi”, vorba lui tac-su.

Nu prea aveam cum sã ne jucãm, eu eram bãiat şi vroiam sã mã zbengui şi sã arunc cu pietre, ele vroiau sã înfãşoare în cârpe câte un ciocãlãu de porumb de ziceau cã e pãpuşe. Totusi ne duceam prin porumbişte şi fumam mãtase de porumb înfaşuratã în pãnuşe, şi sãream de pe o şurã într-u maldãr de paie, pînã cãdeam laţi.

Într-o zi ne ducem în vie, ne tupilãm printre rânduri dupã butuci sã nu ne vadã Ovidiu şi sã se ia dupã noi. Meletina bâţâind din cap, cã am uitat sã vã spun, cã mã-sa cicã a vrut sã “o dea la canal”, dar ea sãrãcuţa, a fãcut ce a fãcut si tot a venit pe lume, îsã a venit puţin cam damblagitã, mã întreabã:

–         Ovidule, tu ştii pe unde se fac copiii?

–         Mãmica mi-a spus cã pe la subţioarã, rãspusei ei sigur pe mine.

–         Mãi da prost mai eşti, cum sã se facã pe la subţioarã, ai vãzut tu vre-o gaurã acolo?

–         Nu, n-am vãzut, dar poate mãmica are una; rãspusei eu cu jumate de gurã.

–         Nu tontule, nici pe la subţioarã, şi nici nu-i aduce barza, aşa cum ne trombonesc pe noi pãrinţii noştri.

–         Dar pe unde? am întrebat eu nedumerit. Vreţi sã-mi arãtaţi şi mie, ca sã nu mor prost?

–         Noi fetele avem aici ceva care nu seamãnã cu a bãieţilor, ce am vãzut noi la Ovidiu si la Getu.

–         Zãu? Am rãspuns eu din ce în ce mai încurcat. Am auzit eu cã şi fetele ar avea ceva, ca un fel de puţã, dar eu nu  vãzusem asemenea parascovenie.

–         Uite, noi îţi arãtãm ce avem noi, dar tu sã ne arãţi ce ai tu. Asta se cheamã puţã zise Meletina mândrã, arãtând cu degetul la locul cam pe unde s-ar afla drãcia asta. Noi vrem sã vedem cum aratã puţa ta şi dupã aia, îţi arãtãm şi noi puţele noastre.

–         M-am opus din rãsputeri, dar fetele vroiau sã-mi tragã pantalanii jos cu forţa.

Vãzând ca n-am încotro şi cã n-o scot la capãt cu nebunele, am suflecat cracul stâng al pantalonaşilor mei scurţi şi pe acolo am scos la ivealã obiectul  despre care era vorba.

Ele l-au analizat  cu multã atenţie în timp ce eu mã uitam ruşinat în altã parte. Apoi, fãrã sã le rog, şi-au ridicat amândouã rochiţele şi eu tare m-am minunat de ce am vãzut.

–         Vezi tontule, pe aici se fac copii; zise Meletina bâţâind şi mai tare din cap.

Cu mult mai târziu, m-am dumerit cã ele aveau dreptate şi cã eu eram cel prost. Dacã cumva şi Dumneavoastrã credeţi cã copiii se fac pe la subţioarã, vã spun eu sigur cã nu se fac pe acolo, ci pe unde zicea Meletina.

Ovidiu Creangă   Din sacu’ lui Moş Bodrângã

Lasă un răspuns

Categorii

