Publicat de: Ovidiu Creanga | 3 August 2010

Brigitte Bardot

ICI (Imperial Chemical Industries Ltd.), avea o mulţime de „sateliţi”. Avea multe firme şi firmuliţe cu profil mai mult sau mai puţin chimic, ce se lipiseră de gigantul ICI. De pildă avea asociat firma TIOXIDE, cu sediul în Londra, care producea bioxid de titan având o  fabrică în Anglia. O altă fabrică, pe care am vizitat-o împreună cu soţia mea Laura, era în Calais Franţa, pe malul Mării Nordului. Şi mai avea şi o fabrică în Huelva în sudul Spaniei, la malul Mediteranei, aproape de Valencia şi Cordoba. Fabrica din Huelva am vizitat-o cu fata mea Monica.  Am făcut într-un an o afacere record, am importat bioxid de titan de la TIOXIDE de 10 milioane de dolari, produs la Huelva. Dar lângă ICI se mai aciuase şi o firmuliţă de cosmetice pentru bărbaţi, ape de colonia, after shave, deodorante etc. Ei aveau o fabrică numai în Anglia, ei abia se înfiripaseră şi îi puse şi un nume curios al lui Francisco de GOYA,numele celebrului pictor spaniol îndragostit de Ducesa de Alba, datorită careia a creat pe celebra şi splendida LA MAJA DESNUDA, care o prezintă pe ducesă întinsă lasciv goală pe un pat imaculat.

Eu treceam drept negustor abil, avusesem norocul să trag, vorba românilor „un tun” răsunător, importasem de la Pharmaceuticals Division 10 tone de NILVERM care valora peste un milion de lire sterline. De afacerea mea fulminantă se dusese vestea în tot ICI-ul şi colegii mei englezi nu erau invidioşi pe mine că eu nu puteam să le iau „pâinea lor”.

Goya, dorea cu ardoare să intre pe piaţa românească dominată de Cristian Dior, Chanel, Elisabeth Arden, şi încă vre-o câteva, mai ales firme franţuzeşti, dar nici una specializată numai pe cosmetice pentru bărbaţi cum era Goya, care avea astfel un atu în mânecă.

Goya m-a invitat în Anglia, am vizitat făbricuţa lor, care era microscopică în comparaţie cu combinatele chimice ale lui ICI. Avea o linie de produse de bună calitate, cu ambalaje reuşite, la cosmetice ambalajul are un rol hotărâtor. Dar din păcate nu erau franţuzeşti. Atunci Goya s-a gândit la o stratagemă, să o invite pe tulburătoarea Brigitte Bardot care a adus Franţei venituri mai mari decât uzinele Renault, să introducă produsele „Goya” în România şi să fie „mascota” firmei. Brigitte Bardot era, cred, cea mai „sexy” dintre toate artistele de pe atunci. Conducerea fabricii Goya discutase cu Brigitte Bardot şi ea a acceptat cu entuziasm și a întrebat ce program va avea în România. I s-a spus că programul a fost aranjat de reprezentatul lor din București. Ea atunci s-a interesat.

–         O fi vr-un moș nesuferit, că ăștea sunt deobicei negustorii

–         Din contra e un tip în floarea vârstei  drăguț care are să-ți placă în mod sigur.

–         Abia aștept să-l văd, ce bine-mi pare că de mult doream să văd România.

Goya avea tot interesul să mă prezinte în culori cât mai atrăgătoare, făcând-o pe Brigitte Bardot să ardă de nerăbdare să vină cât mai curând în România. Trebuia să facă o vizită de cca. 2 săptămâni, periodă în care trebuia să prezinte produsele firmei. Ar fi locuit la Intercontinental, Goya insistând să-i fac rezervație pentru un apartament nu o camera. Lua masa la restauruantul hotelului sau la fostul „Capșa” de sub biroul meu, sau unde credeam eu că se va simți mai bine. Firma punea la dispoziţie fonduri nelimitate. Eu trebuia să-i asigur divei cele mai superbe condiţii, vizită la Poiana Brașov, şi dacă diva dorea şi în Deltă sau în altă parte, prelungind sejurul. Eu îmi făceam cruce cu limba să nu sperii norocul. Pe atunci circula un banc în România cu Brigitte Bardot,

n      ÎNTREBARE  Ce face un bărbat când se urcă pe Brigitte Bardot

n      RĂSPUNS.   Uită să se mai dea jos

n      ÎNTREBARE  Ce face un bărbat când se urcă pe nevasta lui

n      RĂSPUNS.   Uită de ce s-a urcat

Ei cam asta era Brigitte Bardot, şi mie îmi lăsa gura apă şi ce-aşi mai fi făcut şi eu o ascensiune.

Cei de la Goya din Anglia „m-au prelucrat” să nu precupeţesc nimic ca să o cuceresc pe Brigitte Bardot, nu contează cu ce preţ totul era ca Goya să intre pe piață. Îmi pusese Dumnezeu mâna în cap. Nu i-am suflat un cuvinţel lui Laura să-i spun ce catastrofă o paşte. Am aranjat un program care ar fi făcut-o să moară de invidie şi pe regina Angliei.

Eram în al noulea cer, aveam o oarecare trecere la cocoane, că vorba mamei, „bărbatul trebuie să fie puţin mai frumos ca dracu” şi eu îndeplineam aceasta sarcină.

Dar s-a întâmplat o mare nenorcire, cu intrările şi ieşirile din ţară se ocupa, „Savanta de Renume Mondial”, care când a văzut că vine Brigitte Bardot şi ce program are şi cine o va însoţi în permanenţă a crăpat de ciudă, încă mai eram în graţiile „Savantei”.

–         Ce faceţi nebunilor aruncaţi ştoarfa asta în nădragii lui curvaru ăla de Creangă, să nu o văd că are curajul să calce în România putoarea dracului.

Şi argaţii savantei nu i-a dat viză de intrare în România lui „putoarea dracului”, Brigitte Bardot. Şi de „visul unei nopţi de vară” a lui „curvaru ăla de Creangă” s-a ales praful şi pulberea.

Ovidiu Creangă

luni, 24 noiembrie 2008

Lasă un răspuns

Categorii

