Publicat de: Ovidiu Creanga | 29 Martie 2010

Din inimă

Iubiți frați basarabeni din toată Lumea asta mare!

Pe mine mă cheamă Ovidiu Creangă, sunt un moșulică cum se cade, care ca mâine fac 90 de primăveri, dar slavă Domnului balamalele mă țin încă foarte bine. Basarabenii mei îmi zic „Bunelul Ovidiu” și eu sunt foarte mândru de această poreclă, care de fapt nu e o poreclă care de obicei are un înțeles peiorativ. Bunelul Ovidiu sună frumos, parcă-ți mângâie urechea, și sufletul.

Bunelul Ovidiu a văzut lumina zilei, într-o duminică, spunea mama, puțin după miezul nopții, când mama moșită de o baba din sat, a vrut să se întoarcă de pe o parte pe alta, și din opinteala asta, bâldâbâc, s-a trezit cu mine în așternut. După calendarul pe „Stil Nou” era data de 14 luna lui Faur anul 1921. Mama spunea ca eram un șoldan mărișor, dar nu știe câte ocale oi fi avut, că nu avea un cântar. Cântar la noi în Vărzărești avea numai domul Leiba care avea „băcălie și crâșmă”.

Cât am fost copchil m-am jucat cu copchiii megieșilor, de-a prinsa, de-a mijoatca, poarca și alte jocuri care poate se mai joacă și astăzi, sau copchii de azi au evoluat și stau toată ziulica lipiți de tembelizor și de Internet. Eu am o meteahmă din care motiv mai am și porecla de Moș Bodrângă, că încep a spune verzi și uscate și uit ce aveam de gând să spun, dar uite că mi-am revenit, vroiam să vă împărtășesc unele aspecte din experiența mea de o viață. Am început existența mea pământească în anul 1921 și am stat în Basarabia până pe 28 iunie 1940, când Basarabia a fost „eliberată” de către „Glorioasa Armată Sovietică” de sub „jugul boierilor fasciști din România”. Atunci o bandă „glorioasă de bolșevici alogeni localnici” l-au omorât în bătaie pe tata care avea 42 de ani și nu făcuse niciodată politică, dar purta în spate marele păcat că era „țîgănoi di piști Prut”. Deci am stat în Basarabia, toată copilăria și adolescența mea, și când a trebuit să fug, abia terminasem clasa a șaptea la liceul Ion Creangă din Bălți.

În decursul anilor am scris nenumărate articole, și am scris și cărți în care tratez subiecte „fierbinți” legate de scumpa noastră Basarabie, pământ românesc oropsit care dintr-o parte a României, bogată, prosperă, și pot spune fericită a ajuns cea mai săracă și nenorocită țară din Europa, și printre cele mai sărace și nenorocite din întreaga Lume.

Am avut noroc în viață, am avut funcții înalte, am călătorit în toată lumea, și cam de la vârsta de 40 de ani am avut o situație materială bună cu toate ca eram într-o țară comunistă, Republica Populară România. Cu toate astea sufletul îmi era sfâșiat de tristețe când auzeam de deportările, pogromurile, persecuțiile, foametea, și tot felul de alte nelegiuiri la care erau supuși frații mei ce rămăseseră în Basarabia de catre „Glorioasa Uniune Sovietică”.

Nu am mai fost pe la locul meu de baștină decât în 2005, adică după 65 de ani, și cu uimire și tristețe am constatat ca în răstimpul acesta dușmanii noștri au reușit să semene zâzanie între frați, să le spele creerele și să le bage în cap că ei nu sunt ceia ce sunt, ci cu totul altceva. Și din păcate aceste minciuni și aberații la unii au prins.

Am să citez un singur caz de o aberație istorică ce mai dăinuește de sute de ani. Când Cristofor Columb a întreprins celebrele lui călătorii către „Lumea noua” el avea ca sarcină să descopere un drum mai scurt către India, de unde Europa importa mirodenii ce erau foarte scumpe din cauza transportului. Desigur, cu toții știm cum a plecat Columb (numele lui real fiind Pedro Scotto) cu cele trei corăbii Santa Maria, Pinto și Nina și când a ajuns pe coastele americane a crezut că ajunsese în India și i-a numit pe băștinași INDIENI, nume incorect care este utilizat încă și astăzi după sute de ani de la confuzia lui Columb. În cazul fraților noștri basarabeni nu e o confuzie involuntară ci dușmanii noștri aplicând proverbul latin divide et impera adică „dezbină și stăpânește” a lansat minciuna, că poporul basarabean, adică moldovenii dintre Prut și Nistru, care sunt frați de un sânge cu moldovenii dintre Prut și Carpați nu ar fi români cum sunt aceștia, ci sunt o nație aparte și limba lor nu este ca și limba moldovenilor dintre Prut și Carpați un dialect al limbii române ci o limbă aparte. Totdeauna, cozi de topor se găsesc să suțină aceasta aberație, care din păcate a creat confuzie și la unii basarabeni de bună credința. Acum să mă refer la situații concrete. La ora actuală se găsesc împrăștiați în toată lumea basarabeni, care și-au luat lumea în cap să scape de mizeria de acasă spre bucuria lui Voronin și a cozilor de topor, că astfel se împuținează numărul adevăraților stăpâni ai aceste bucățele de pământ și rămân stăpâni veneticii de teapa lui Klimenko, Voronin și alții. Am observat cu uimire și cu tristețe în același tmp, că în comunitățile de români basarabeni, imigranți din Basarabia, acum denumită tot cu tendințe de dezbinare Republica Moldova, mulți oamnei de buna credință, care dau apă la moară lui Voronin, Stepaniuc și alți alogeni care nu iubesc țara noastră pe motiv că nu e țara lor, dar fiind secondați și de oameni de bună credință, dar derutați. Am dat exemplu de aberația pe care a făcut-o Cristofor Columb acun câteva sute de ani în urmă care mai este folosită și acum.

FRAȚI BASARABENI! Noi una suntem cu romanii moldoveni din Iași, Vaslui, Putna, Focșani, Piatra Neamț, măcar că trăim la Chișinău, Bălți, Cahul, Hâncești, Nisporeni, Tighina, Montreal, Toronto sau Sydney. Marii cărturari, ca Bogdan Hajdău, basarabean de al nostru, care a fost cel mai mare savant filolog al României sau Alecu Russo, Alexe Mateevici sau Grigore Vieru ori atâția alții: ca Mihai Cimpoi, Nicolae Dabija și foarte mulți alții ca ei sunt basarabeni dar ei au scris, scriu și vorbesc românește, ei sunt valorile inestimabile ai culturii României. Ei sunt frați cu moldovenii Vasile Alecsandri, Mihail Sadoveanu, Ion Creangă, George Enescu , cu bucovineanul Mihai Eminescu. Toți au scris și au cântat numai în limba română, chiar dacă erau moldoveni.

Deci, mă adresez fraților mei basarabeni:- Trebuie să renunțăm la această aberație de limbă modovenească, fiindcă este o limbă românească, precum oltenii zic că vorbesc oltenește, ardelenii- ardelenește, dar ei știu că limba lor e română. Ai auzit vreodată un austriac să spună că vorbește în limba austriacă, EL VORBEȘTE GERMANA, sau un canadian că vorbește limba canadiană, sau un australian că vorbește limba australiană ?. EI VORBESC ENGLEZA !! Norocul lor a fost că nu l-au avut pe capul lor pe Stalin, Voronin, Stepaniuc.

Frați basarabeni! Vă rog să mă credeți, că eu fiind oarecum la distanță de Basarabia pot să văd mai clar imaginea reală a situației. Dumeavoastră sunteți ca și când ați fi în mijlocul unei păduri și nu puteți vedea pădurea din cauza copacilor, pe când eu o văd foarte bine privind-o de la o distanță mai mare.

Deci, fraților, vă rog, vă implor să nu mai perpetuați aberația creată intenționat de dușmanii noștri care luptă să ne dezbine. Și ucraineni au împarțit în ținuturile românești date de pomană Ucrainei, care de fapt sunt ținuturile noastre basarabene, i-a împarțit ca și rușii, bolșevici sau neobolșevici pe stăpânii de drept a acelor locuri în moldoveni și români, ca să aiba un procentaj mai mic fiecare luat aparte.

Mă tem că și Domana Maria Tonu din Toronto, despre care am o părere excelentă, nu sesizează că utilizând termenul de MOLDOVEAN în mod excesiv dă apă la moară celor care folosesc vechiul proverb latin pe care l-am mai pomenit : „DIVIDE ET IMPERA”

Deci fraților basarabeni, vorba lui Mihai Eminescu: SUNTEM ROMÂNI ȘI PUNCTUM !!

Frații mei, să știți că Bunelu Ovidiu are un suflet de mămăligă și nu se poate abține să nu vă spună

VĂ IUBESC MULT !!! 18 martie 2010 Toronto

Bunelu Ovidiu

Lasă un răspuns

Categorii

